måndag, augusti 22, 2005

AdLibris

Jag har alltid handlat mina böcker på AdLibris. Jag kommer ihåg när jag jobbade som redaktör på Torget och de var en plutt-bokhandel som knappt hade råd att annonsera och vi var jättesnälla mot dem och tipsade om deras böcker stort.

Jag minns också bland de första gångerna de var på Bokmässan. De hade en yttepyttig monter och delade ut hemmakopierade flygblad till alla som ville och jag stannade till och berättade att jag alltid handlade böcker hos dem och tjejerna som stod i montern (som var samma tjejer som packade böcker, sorterade, svarade i telefon och gjorde allt) blev jätteglada.

Det var som den lilla personliga servicebokhandeln fast på nätet. Personligt tilltal, mysigt, vänligt, varmt.

Nu senast på bokmässan 2004 hade AdLibris en gigantisk monter, inhyrd personal och hur mycket marknadsföring som helst och nu ska de bli ännu större och etablera sig även i Finland skriver Svensk Bokhandel idag.

Jag hoppas de lyckas behålla det personliga tilltalet. Jag hoppas de fortsätter ha sin gamla beiga hemsida och sin trevliga kundtjänst.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser