fredag, mars 02, 2007

Säg aldrig hora!

Ronnie Sandahls debut släpps 8 mars. På internationella kvinnodagen. Vi som aldrig sa hora heter den. Han berättar i Svensk Bokhandel att han aldrig skrek hora på skolgården för att han aldrig vågade. För att han var en av de där snälla killarna som inte stack ut. Inte en av de tuffa.

För det var de tuffa killarna som hade störst framgång hos tjejerna. Ronnie själv var en mjukis som bara fick stå bredvid och titta på och som fascinerades över att det funkade att vara ett svin. Något han testade under en period efter gymnasiet när han flippade ur totalt. Om allt detta handlar boken och och han erkänner till Svenska Dagbladet också att när han skrev den hade aldrig upplevt ett riktigt förhållande.

Jag hoppas han har det nu och jag tror han har fattat att det där med att skrika hora aldrig funkar! Eller hur?

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, visst funkar det, tyvärr. Är också en "snäll kille" som upplevt precis det här.

Testade under några månader att uppföra mig taskigt och dissa alla. Och under den korta perioden (kände mig som ett svin så jag ville inte fortsätta längre) hade jag fler tjejer än jag varit med under resten av livet.

Vad är det med tjejer och bad boys? Varför duger snälla killar bara som vänner?

Iallafall, måste läsa den här boken, den verkar intressant!

12:31 em  
Anonymous Anonym said...

Tror inte de taskiga killarnas förhållanden är mycket att hänga i julgranen. En arg kille kan förväxlas med en kille full av energi, det kanske lockar ett tag. Det är inte mjukhet som är ointressant för unga tjejer, det är osäkerhet.

En ung tjej kan känna sig smickrad av att "tämja" en skitstövel. Men med lite livserfarenhet inser hon ju hur oändligt trista och självgoda de dissande grabbarna är. Ingenting att bygga på, och i längden inte sexigt heller.

4:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser