fredag, februari 23, 2007

Vad är grejen med Babel?

Vad var grejen med filmen Babel? Den var kanske lite för långsam, lite för rörig, lite för mycket, lite för tråkig. Jag säger inte att jag inte gillar långsamma och röriga filmer men den här lyckades inte engagera mig. Jag blev inte berörd. Jag kanske ger den en ny chans för jag skulle så vilja tycka om den. Roligast var att slippa se Brad Pitt som den käcka, charmiga snyggingen. Nu mera får han spela pappan, lite ärrad, fårig och framförallt jättemycket 40+.

Vad var grejen med reportaget om bokbloggare i onsdagens Babel? Varför intervjuade de ingen bokbloggare? Någon bokhandel? Ett förlag som försökar marknadsföra böcker via bloggare? Varför fokuserades det så på Harriet Klaustner? Jag ville se ett reportage där en förläggare sa att efter att En annan sida, Du är vad du läser och Bokhororna skrev om boken X så gick försäljningssiffrorna i taket! Kanske om något år eller så?

Och vad är grejen med den är bloggen Vad är grejen? Att den är svinrolig såklart!

Etiketter: , ,

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Tack! Jag undrade också över poängen med den filmen. Lite jobbigt när de man ser den med var fullkomligt lyriska efteråt...

6:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blev besviken på programmet i går. Den gav mig ingenting. Tack för länken till "vad är grejen", rolig!

11:23 em  
Blogger Petra said...

Skönt att man inte är ensam om att tycka som man tycker!:)

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser