lördag, mars 10, 2007

Oläst just nu...

Hittade fler olästa på nattduksbordet och i bokhyllan:

- De rättfärdiga av Sam Bourne
- Svart stig av Åsa Larsson
- Jessika Jungs saknad av Elisabeth Gilek
- Beijing Doll av Chun Sue
- Smuts av Katarina Wennstam
- Tala om klass av Susanna Alakoski och Karin Nielsen
- Den skamlösa av Sisela Lindblom (kommer i april)
- Ligg hos mig av Joanna Briscoe (kommer i april)
- Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa

och så dom jag listade igår:

- Smuts av Katarina Wennstam
- Kungamordet av Hanne Vibeke Holst
- Brottsplats Rosenbad av Annika Bryn
- Såld av Natasja T och Vera Elron
- Fältstudier i ukrainskt sex av Oksana Zabuzjko
- Varulvsvalsen av Sigge Eklund

Femton helt olästa som bara väntar och massor av nytt på väg. Jag lider kanske av bokstress och hamnat i bokkoma!

Skämt åsido, den sistnämnda gav mig Anne-Maj inspiration till så nu har jag börjat på den och läst en fjärdedel. So far, helt okej! Den börjar rakt in i storyn utan onödiga omskrivningar men jag väntar på lite fördjupning av karaktärerna. Det kommer kanske snart...

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag läste ut Kungamordet för några dagar sen och jag gillade den skarpt. :) Så den rekommenderas!

3:42 em  
Anonymous Anonym said...

Sen får det bli Svart stig av Åsa Larsson, mkt bra. Okej? Okej.

5:11 em  
Blogger Petra said...

Gud vilken tur att jag har er!

Då blir det Sigges, sen Annikas, sen Hanne och sen Åsa! :-)

6:22 em  
Blogger Tina said...

Har läst "Beijing Doll" och "Fälststudier...". Båda annorlunda och tänkvärda som vred en del på min världsbild, vilket jag gillar!

7:13 em  
Blogger Fröken Nina said...

Har tyvärr inte läst någon av de du listat, men var tvungen att springa och räkna mina olästa böcker som är utspridda lite varstans i lägenheten - 45 stycken. Egentligen borde jag få köpstopp...

8:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser