måndag, mars 05, 2007

Fashion Literature groupie

Har ni sett de snygga och coola Fashion Groupie-t-shirtsen? House of Holland står bakom de tjusiga oversize t-shirtarna i knalliga färger med roliga slogans som Cause me pain Heidi Slimane och Do me daily Christopher Bailey.



Modebloggaren Hotspot hade nyligen en tävling där besökarna fick komma upp med egna idéer om t-shirtar i samma Fashion groupie-stil och bland de roliga bidragen som kom in fanns till exmepel You make me queer, Jean Paul Gaultier och I'll do the verboten with Dries Van Noten och Make me poor Anna Wintour.

Det slog mig att konceptet även går att göra med författare! Visst vore det coolt att ha en t-shirt med trycket Dont get me dispelled Curtis Sittenfeld eller Get me on your hook Orhan Pamuk.



Nu kommer jag ägna halva natten åt att komma på fler fina exempel. Hjälp gärna till!

Uppdaterad: Jag kom på några till. En del nödrim.
- Give me remedy Douglas Kennedy
- One of the greater Sparkle Hayter

- For the tikes?* Plum Sykes
- Bargain down Dan Brown
- What are you serving John Irving


* a crude uncouth ill-bred person lacking culture or refinement

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Bokbabbel said...

*ler*

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Åh gud, I die! Fabulous idea! Måste genast sätta mig rimma Cartarescu, Gilchrist & Chung.

9:01 fm  
Anonymous Anonym said...

You're tagged!! :-) Se min blogg for detaljer!

12:43 em  
Blogger Tina said...

Vilken jättekul idé!

7:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser