torsdag, mars 08, 2007

I tråkiga damers sällskap

Damernas detektivbyrå. Ni som läst ett tag vet att jag har läst alla och älskat dom ohämmat. Fram tills nu när jag läser I muntra damers sällskap och mest gäspar hela tiden. Det är den den sjätte boken i serien och fram tills nu tycker jag att Alexander McCall Smith hittat nya vinklar, finurligheter och utvecklat karaktärerna men i den här boken är det hur segt som helst. Krystade konflikter och det börjar bli hur tjatigt som helst nu.

Tror inte jag kommer orka läsa ut boken...

Etiketter:

5 Comments:

Blogger AnnCharlott said...

Jag orkade faktiskt inte ens läsa ut den första boken om damernas detektivbyrå.

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu har du räddat situationen faktiskt.
Jag köpte just denna bok för att alla talade om hennes böcker och jag tog första bästa.
Jag började läsa och har inte kommit långt. Blev otroligt besviken på att jag uppenbarligen inte alls har samma till synes goda smak som andra ... Tack. Nu fick jag lite förklaring. Ändå. Och jag köper en av hennes första då istället ...

8:50 em  
Blogger Petra said...

Hans! :) Det är en man som skrivit böckerna.

Köp Damernas detektivbyrå. Den första och läs! :)

8:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Jaha, där ser man. Jag håller på med den andra. På engelska. Jag tycker väldigt mycket om de två jag läst. Det är härliga perspektiv och ett härligt språk tycker jag. Ska bli intressant om jag orkar läsa alla sex.

7:30 em  
Anonymous Anonym said...

Å denna den sjätte boken är underbar - den är minst lika bra som de fem tidigare. Ni som tycker något annat kan väl bara ta och läsa något annat, helt enkelt. Ni har ingen smak! :-)

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser