fredag, mars 02, 2007

Amaznode

Kolla in den nya boksöken Amaznode. Söker du på författare får du upp böckerna som ett spindelnät med länkar till andra, liknande böcker som du förväntas gilla. Böckerna är direktkopplade till Amazon och du kan lägga dem i din varukorg direkt från sajten självt. Söker man på Marian Keyes till exempel får man i nätverket även upp böcker av Jane Green, Sophie Kinsella och Lauren Weisberger.

Tack vare Amaznode hittar jag till exempel boken Men I did'nt marry och The Botox diaries av författarparet Janice Kaplan och Lynn Schnurnberger som låter som kul ny chic lit jag inte hade hört talas om.

Tjänsten påminner lite om Gnooks, tjänsten där du skriver in en författare du gillar och den tipsar dig om liknande. Jag skrev om den i november 2005.

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Fröken Nina said...

Wow, tack för länkarna! Hoppas att det är ok att jag lägger dem på min sida? Hänvisar till dig of course =)
/ Nina

5:33 em  
Blogger Petra said...

Absolut! Inga probleM!

10:16 em  
Blogger Bokbabbel said...

Häftiga linkar!

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser