måndag, februari 05, 2007

En shopaholic i New York

Det finns chic lit och så finns det bra chic lit. Sophie Kinsella är väldigt ojämn i genren. Till exempel så gillade jag inte alls Mina hemligheter men i serien om ekonomijournalisten Rebecka Bloomwood briljerar hon. Jag läste första boken i juni 2002. Då utgiven på Forum förlag med titeln En köpgalen kvinnas hemliga liv. Av någon anledning släppte förlaget en potentiell storsäljare, Damm tog över och sålde boken under namnet En shopaholics bekännelser och tydligen gick det bättre eftersom de nu även ger ut uppföljaren En shopaholic i New York.

Jag gillar shopaholic-böckerna skarpt. Det är underhållning på hög nivå, om än förutsägbart och klische-artat. Det gör dock inte så mycket eftersom Rebecka bjuder på sig själv, är mänsklig och sympatisk. Trots att hon är en ekonomisk katastrof appellerar hon i alla fall till mig och jag känner igen mig, garvar och längtar efter de kommande böckerna i serien.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej !
Bra blogg du har massor av tips fick jag nu, men många har jag redan läst, just dessa shopoholik ( har läst alla) bökerna är roliga och lätt lesta, Sen kan jag tipsa om Sandra Gustavsson som hon har skrivit om sin barndom, hon har också en egen blogg:-)
ha en bra helg Monica

4:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser