fredag, augusti 18, 2006

Den som spar han har semester kvar



Så här bra har jag det i solskenet. Min första semestervecka är snart slut och att-göra-listan såg ut så här:

Tre dagars ridläger på Long Valley Ranch.
Avklarat. Mycket nöjd. Härliga hästar. Bara att avslappnat sitta och galoppera balanserat på lång tygel varv efter varv var en upplevelse jag kan leva länge på. Long Valley Ranch är en ny westernanläggning som bara andas framtidsanda och nybyggarmentalitet. Är inbokad på ridskolan i höst och har ett upcoming mini-läger i slutet av oktober att se fram emot!

Läsa Young, shiny, obscenely rich and reckless-romaner.
Har precis börjat på The truth about diamonds. Det har hänt massor bara på de första 30 sidorna.

Se om filmen Frida.
Yet to come.

Städa och tvätta bilen.
Check. Den var verkligen hemsk men nu är den skinande ren.

Sortera, rensa och städa bokhyllan.
Tar vi nästa vecka. Berget av nya böcker måste in på något sätt. Det ska gå!

Få bort det gigantiska tvättberget.

Tog tre dagar men nu är allt rent!

Se några säsonger av Amazing Race på dvd.
Såg hela femman och sexan på två dagar. 26 avsnitt. Yeah! Behöver en brake nu. Ska ge mig på sjuan och åttan efter helgen.

Hämta ritningar på stadsbyggnadsnämnden.
För att kunna planera den kommande badrumsrenoveringen. Tar en långpromenad dit nästa vecka.

Gå långpromenader, minst tre stycken a en timma.
Eftersom jag ridit i snitt två timmar om dagen denna vecka så får promenaderna vänta tills nästa vecka.

Måla garagedörren
Det har ju regnat så något målat har det inte blivit. Nu skiner solen men jag prioriterar boken och solstolen...har ju två och en halv härliga semesterveckor kvar att måla på!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, Amazing Race på DVD! Hur har du fått tag på det? :-)

8:51 fm  
Blogger Petra said...

Amazon.com!

10:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser