fredag, augusti 04, 2006

Bookcrossing - the result

I början av sommaren bestämde jag mig för att testa Bookcrossing på allvar. Jag registrerade åtta böcker och har då och då under sommaren släppt dem fria en i taget.

Böckerna har varit dessa:

Den stängda boken av Jette A. Kaarsbøl (BCID: 353-4064139), släpptes den 23 maj i TCO's pressrum. Den ligger inte kvar för jag har varit där efter den men den som hittat den har inte skrivit in det på Bookcrossing-sidan.

Passionata av Ernst Brunner. (BCID: 539-4064205) la jag den 23 maj inne bland hushållspappersrullarna på Coop i Stuvsta. Där ligger den inte heller kvar.

Nymåne av Diana Abu-Jaber. (BCID: 686-4064174) lämnades, också den 23 maj, bredvid några internetdatorer i närheten av gate 33 på Cityterminalen.
Heroine av Unni Drougge. (BCID: 709-4064196) Heroine åker pendeltåget mot Märsta sen den 9 juni.

Damen med enhörningen av Tracy Chevalier. (BCID: 656-4064210) placerades den 9 juni ingömd i ett prång bakom en soffa på Pressklubben i Stockholm. Den här boken hittades och registrerades den 25 juli av en anonym person som i sin tur har släppt den någonstans i Mora.

Storm över Frankrike av Iréne Némirovsky. (BCID: 322-4064208). 27 juni lämnade jag den här boken på pendeltåget mot Södertälje.

Gräsligt trippat av Esther Freud. Mer känd kanske som Hideous Kinky. (BCID: 501-4064154). Den här boken hamnade i en provhytt på Indiska på Drottninggatan den 4 juli.

Misstanken av Minette Walters. (BCID: 372-4064214) blev den sista boken att placeras ut och den finns under en skärm på internetcafét längst nere i Kulturhuset sedan igår, 3 augusti.

Av åtta böcker är det alltså bara en hittills som hittats. Trots att jag strategisk placerat ett par vid datorer på internetcaféer.

Men men, det känns ascoolt att någon hittade EN bok och gick in och bemödade sig att fylla i siffrorna på sidan....

1 Comments:

Blogger hanna said...

Jag har lämnat två böcker - på ett hotell i Rio. Ingen har reggat något nytt om dom och dessvärre så kan jag ju inte kolla om dom ligger kvar heller :D

11:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser