fredag, juni 02, 2006

Svaren i introtävlingen

Glömde alldeles bort svaren i introtävlingen. Här kommer dom:

1. Kära ms Bloomwood! Gratulerar till er nyligen avlagda examen vid Bristols universitet. Säkert är ni mycket stolt över er prestation.

Rätt svar var: Sophie Kinsellas En köpgalen kvinnas hemliga liv.

2. Vid korsningen mellan Seventeenth och Broadway hade ljuset inte ens slagit om till grönt förrän en armé av överdrivet självsäkra gula taxibilar vrålade förbi den lilla dödsfällan jag försökte navigera runt i stadstrafiken.

Rätt svar är: Lauren Weisbergers Djävulen bär Prada.

3. JAG SKALL ICKE * Dricka mer än 14 enheter alkohol (stora öl/glas vin/drinkar) i veckan.

Självklart är det: Helen Fielding och Bridget Jones dagbok.

4. Jag älskar dig Marika och hoppas med den här låten att du kan förlåta mig. Din för evigt. Robban. It must have been love med Roxette här i Lugna favoriter för Marika.

Svensk chick lit i Emma Hambergs Mossvikenfruar - Chansen.

5. Femtonde februari är ett mycket speciellt datum för mig. Det var då jag födde mitt första barn. Samma datum lämnade min make mig.

Lättast av dom alla väl, Marian Keyes Vattenmelonen.

Och duktiga var ni, som klarade allihopa tillsammans.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag klarade 4! :D Har inte läst den första heller så jag är nöjd. :)

Jag är på G med boksidan förresten :)

12:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser