onsdag, maj 31, 2006

Marockanska drömmar

Sitter och surfar runt på marockanska inredningssidor och inspireras och önskar att jag vore gjord av pengar. Bland annat på Just Morocco skulle jag kunna göra av med en förmögenhet.

Min man och jag var på bröllopsresa i just Marocco och såg massor av fina saker men vi köpte inte någonting. Där och då satt vi i en alldeles för liten tvåa. Velade mellan större lägenhet eller hus och hade ingen aning om var vi tillslut skulle hamna. Köpa möbler och inredningssaker var helt uteslutet.

Nu, ett och ett halvt år senare, skulle jag kunna göra av med en smärre förmögenhet. Visst går det att beställa från nätet och det finns utmärkta Tabbouli House här i stan men det hade ju liksom blivit billigare om man handlat på plats. Typisk bad timing.

Nu får jag istället drömma om turkosa mosaikbord, marockanska hängmattor och skinnpuffar på Importu Home Decór och Just Moroccos sidor.

I övrigt finns en hel uppsjö med böcker i ämnet. Sökte och det tog aldrig slut. Här är ett axplock av det jag tyckte såg intressantast ut.

Taschen gör alltid snygga böcker. Den här heter Living in Morocco och är skriven av Barbara Stoeltie och Angelika Taschen.

Living in... är en populär titel. Jose Alvarez, Sabine Bouvet och Philippe Saharoff har också skrivit en bok som heter Living in Morocco och det har också Lisl och Landt Dennis gjort; Living in Morocco: Design from Casablanca to Marrakesh.

En annan är New Moroccan Style : The Art of Sensual Living av Susan Sully eller Moroccan interiors av Lisa Lovatt-Smith.

Slutligen African Interior Design av Alejandro Bahamon som inte bara koncentrerar sig på Marocko.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Salam! Såg att du är väldigt inspererad av marockansk-design och du har nu väldigt tur då jag har en bror som inreder på marockanska!

Besök gärna hans hemsida:
http://www.elhaihidecoration.com

Maa Salam

10:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser