torsdag, juni 01, 2006

Nobels testamente

Liza Marklunds nya Annika Bengtzon-deckare släpps 14 juni men går att förhandsbeställa redan nu på AdLibris.

Annika blir vittne till ett mord på själva nobelfesten. Vad gör en kriminalreporter på den festen kan man undra eller har hon blivit förflyttad till nöjet? Nåväl. Jag har gillat Marklunds deckare förrut. Det var ju tack vare henne jag började läsa deckare. Jag har ju själv jobbat på Expressen och bott precis där på Kungsholmen så jag läste Sprängaren mest för miljöernas skull och för att jag haft samma chef som är förebild för Annikas chef i böckerna.

Kommer defenitivt att läsa Nobels testamente i sommar.

1 Comments:

Blogger helena said...

Äntligen! Vad jag har väntat. Tycker att den röda vargen var den bästa i sviten och det bådar ju gott för framtiden.

6:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser