fredag, juni 02, 2006

Mina hemligheter

Jag gick häromdagen och funderade över varför inget förlag har översatt Sophie Kinsellas böcker om shopoholicen Rebecka Bloomwood. Det finns åtminstone sex utgivna på engelska, omåttligt populära och fram tills rätt nyligen var bara en av dem översatta till svenska.

Men idag upptäckte jag att Damm Förlag har tagit sitt förnuft till fånga och kommer i oktober ge ut alla böcker i en box. Tio totalt blir det i och priset blir runt 1400-1500 kronor. Boxen kallar dom Mina hemligheter och billigast är den hos Bokus just nu som kommer att sälja den för 1341:-

Sök på pris hos Kelkoo.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh - något att önska sig i julklapp ju!! tack för tipset, det här visste jag inte!

12:50 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, den boxen skulle sitta fint!

1:35 em  
Blogger Jenny said...

Men alltså... Jag tycker att det ser ut som att Mina hemligheter är översättningen av Can you keep a secret? och att boxen är en låda med 10 ex av samma bok, inte 10 olika.

2:40 em  
Blogger Petra said...

Va? tror du?
varför skulle dom sälja den så i butik?

4:41 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med Jenny, det verkar va tio av samma. Men varför? Boken finns ju även som enskild titel, med precis samma beskrivning som boxen... märkligt.

11:43 em  
Blogger Petra said...

Har mailat förlaget och frågat nu!

Återkommer!

2:21 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,
jag heter Marika Hemmel och är förläggare och ansvarig för skönlitteraturen på Damm Förlag. Det är jag som köpt in Kinsella - eftersom jag älskade hennes första bok, då när den kom för sex år sedan i svensk översättning. Sen kom det inte fler. Så när jag började på Damm 2005 lyckades jag få rättigheterna att ge ut den första, som vi döpte till "En shopaholics bekännelser" och även den fristående "Mina hemligheter". Succé! Vi har också givit ut nummer två och tre i Shopaholic-serien - "En shopaholic i New York" och "En shopaholic säger ja". Läckra omslag, rosa, orange och så vitt med guld. I januari kommer "Karriär och köksbesvär", som är fristående.
Boxen är en marknadsföringsgrej. Det är tio böcker av samma titel, men exponeras bättre på bokhandelsbordet. Men kanske ska vi ge ut alla 10 shopaholicböckerna i en box när väl serien är klar? Inbundna eller i pocket? Det dröjer ju ett tag, men det kanske vore en kul idé. Leta i bokhandeln eller på nätet så hittar ni Sophie Kinsellas böcker utgivna på Damm Förlag. Trevlig läsning!
PS.Kinsella var på besök i Stockholm förra hösten. Ja, hon är bra på att shoppa. Det blev en kjol på Filippa K och en hel del annat ...DS

7:45 em  
Blogger Petra said...

Tack Marika för info och tipset!:)

10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser