onsdag, februari 21, 2007

Från Gutenberg till Amazon

Läs Jan Kallbergs intressanta debattartikel hos ComputerSweden om bokbranschen, författarna och förlagens roll i utvecklingen. Kommer de närmaste tio åren att radikalt förändra hela branschen och distrubutionen av böcker? Behövs det inte fortfarande en del cash och marknadsföring för att slå igenom som författare? Eller kommer nya författare att kunna lansera sig via nätet? När kommer MySpace för dem som skriver? Skulle det funka?

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Hans Persson said...

Jag tror som du säger att det är svårt att slå igenom på det där sättet om man inte redan har en läsarbas att stå på. Däremot kan nog en driftig författare tjäna på att utge sig själv på nätet när hen redan är lite känd och på det sättet få en större del av intäkterna. Det svåra är nog att få tillräckligt många att prata om boken så att några ska hitta fram till sidan att köpa den om man är totalt okänd från början.

11:06 fm  
Blogger Petra said...

Är man redan etablerad är det ju ingen konst att själv försöka känna pengar...men då ska du nog vara ganska så etablerad redan eller väldigt driftig!!

9:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser