onsdag, maj 24, 2006

Introtävling

Camilla med Läsdagboken har kört en serie med introtävlingar i sin blogg och uppmanar andra att göra likadant. Första tävlingen hade inget tema. Den andra hade 80-talstema och den tredje barnbokstema.

Det går alltså ut på att veta vilka böcker som har följande förstameningar (fast jag lägger till lite där jag tycker det behövs). Här kommer mina, på temat chic lit.

1. Kära ms Bloomwood! Gratulerar till er nyligen avlagda examen vid Bristols universitet. Säkert är ni mycket stolt över er perstation.

2. Vid korsningen mellan Seventeenth och Broadway hade ljuset inte ens slagit om till grönt förrän en armé av överdrivet självsäkra gula taxibilar vrålade förbi den lilla dödsfällan jag försökte navigera runt i stadstrafiken.

3. JAG SKALL ICKE
* Dricka mer än 14 enheter alkohol (stora öl/glas vin/drinkar) i veckan.

4. Jag älskar dig Marika och hoppas med den här låten att du kan förlåta mig. Din för evigt. Robban. It must have been love med Roxette här i Lugna favoriter för Marika.

5. Femtonde februari är ett mycket speciellt datum för mig. Det var då jag födde mitt första barn. Samma datum lämnade min make mig.

Jag har gjort det väldigt enkelt. Ni har helgen på er...Lycka till!

5 Comments:

Blogger Petra said...

Näää. Det är inte Carrie Bradshaw! Keep on guessing!

6:37 em  
Anonymous Anonym said...

1. -
2.Djävulen bär Prada
3.Bridget Jones
4. Mossvikenfruar
5.Vattenmelonen

:-)

10:09 em  
Blogger Åsa said...

1:an är såklart The secret dream world of a shopoholic (vet inte vad den heter på svenska)

10:15 em  
Blogger Bokmoster said...

Suck, klarade bara 3 och 5. Men 1:an kanske är En köpgalen kvinnas hemliga liv? Jag har f ö inte läst den.

10:04 fm  
Blogger Bokbabbel said...

visste också 3 och 5, kanske för att jag läst så mycket högklassigt på sistone... :S =)

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser