torsdag, september 01, 2005

Top 20 - hälften kvar

Svensk bokhandels sida har man nu publicerat topplistorna för september (man har fortfarande inte uppdaterat förstasidan). Av de tjugo i topp har jag läst 10 stycken. Bara hälften kvar då... Vad som är häftigt är att Camilla Läckberg har samtliga sina tre utkomna böcker på 20-i-topp-listan. Vågen!

1. Små citroner gula - Kajsa Ingemarsson, Månpocket
2. Predikanten - Camilla Läckberg, Månpocket
3. Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith, Månpocket
4. Den röda vargen - Liza Marklund, Piratförlaget
5. Nattens barn - Traci Lords, Pan
6. Sudoku: Det japanska sifferpusslet - Wayne Gould, Bonnierpocket
7. Det blod som spillts - Åsa Larsson, Bonnierpocket
8. Anhörig - Katerina Janouch, Piratförlaget
9. Änglar och demoner - Dan Brown, Bonniers
10. Framgångens pris - Michael Connelly, Månpocket
11. Dödens stad - Michael Connelly, Pan
12. Efter alla år av saknad - Peter Robinson, Månpocket
13. Kvinna i grönt - Arnaldur Indridason, Pan
14. En spricka i kristallen - Cecilia von Krusenstjerna, Månpocket
15. Botgörarna - Ian Rankin, Månpocket
16. Kennedys hjärna - Henning Mankell, Leopard
17. Isprinsessan - Camilla Läckberg, Månpocket
18. I denna stilla natt - Mari Jungstedt, Bonnierpocket
19. Asyl - Liza Marklund, Piratförlaget
20. Stenhuggaren - Camilla Läckberg, Forum

3 Comments:

Blogger Petra said...

Sudoko var lite fuskig tycker jag. Jag missade Damernas detektivbyrå, så egentligen är det 11 men jag har inte läst den än.

4:15 em  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Inser att även jag måste läsa Camilla Läckberg, jag har inte gjort det men alla som har ör ju alldeles lyriska!
Just nu är jag mitt i Skuggan av ett brott av Helena Henschen, den har väl också alla utom jag läst för länge sen.
Du har försåts sett att jag svarat på dina frågor (i går tror jag)?

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har läst 8 av 20 + att jag påbörjat ytterligare 3 men inte avslutat... (räknas det?). :-)

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser