söndag, augusti 28, 2005

Plugga?

Ska jag läsa 10 poäng litteraturvetenskap i vår bara för skojs skull? Det är halvfartsnivå. Det kommer ju aldrig att hinnas med. Jobba 100% och mer. Rida hästen fyra dagar i veckan. Hålla mig vaken på kvällarna så jag får krama mannen. Läsa böcker. Städa. Umgås. Nä, jag tror inte det. Jag är ingen superwoman.

Kan man på något sätt motivera för sitt jobb (som mest består av att uppdatera och utveckla en hemsida, skriva notiser, svara på mail och redigera trycksaker och annonser) att jag måste läsa litteraturvetenskap för att utvecklas i mitt arbete? Eller rentav lite Shakespear - 5 poäng på Högskolan på Gotland? Det kanske är mer realistiskt att nöja sig med 5 poäng.

Det finns också en serbokroatisk-baskurs på 10 poäng på halvfart jag vill gå. Den borde jag med mina tidigare kunskaper i språket rätt så enkelt kunna hasta igenom och så får jag lite papper på mina språkkunskaper.

Fan, Mittuniversitetets distanskurser är helt suveräna. Hittade även Arkiv och informationsvetenskap som inte kräver någon fil.kand eller liknande i förkunskap och det vore ett steg närmare min dröm om att få jobba på bibliotek eller kursen Medie- och Kommunikationsvetenskap med inriktning på masskommunikation vilket är mycket mer troligt, nästan säkert, att jag kan få jobbet att sponsra.

Jag ska sluta surfa på internet. Man hittar alldeles för mycket kul att göra och läsa och resultatet blir att man bara blir frustrerad. Kan inte välja. Köper allt. Så mycket att lära sig och så lite tid. Vad ska jag göra?

2 Comments:

Blogger hanna said...

Jag läste ju 10 poäng projektledning förra hösten. Kämpigt att jobba heltid samtidigt kan jag säga. Men kul också förstås. Men då hade inte jag någon häst att ta hand om...

4:25 em  
Anonymous Anonym said...

Studieplatser.nu är en förförsisk sajt. Om det nu är den du har kollat på vill säga. Men visst finns det alldeles för mycket kurser, och alldeles för lite tid. Gräsligt!

8:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser