lördag, september 03, 2005

Nytt på deckarhjältinnefronten

Varför har jag fått för mig att Stieg Larsson var en gubbsjuk, ond, jobbig typ som alla hatade? Det är han ju inte alls. Det måste vara någon annan Stieg jag tänker på.
Jag har bara avfärdat hans debutbok men igår fick vi nyhetsbrevet från P.A Norstedt med lite extra reklam för Män som hatar kvinnor och det verkar ju jätteintressant. Den har ju allt som jag gillar; mord, journalister, redaktionsmiljö, hackers kvinnlig hjältinna i form av Lisbeth Salander. Måste ha!

Från Norstedt kommer också Det lysande ögat av Laura Trenter och Tony Manieri. En deckare för barn med hjältinnan Nadja i huvudrollen.

Jag har också helt missat Justine som är hjältinna i Inger Frimanssons böcker God nat min älskade och hennes nya som kommer nu som heter Skuggan i vattnet. Den verkar vara lite för psykologisk för min smak. Är hon bra?

Jag har lite att uppdatera nu på Deckarsidan men det får bli en annan dag. Nu ska jag iväg och tävla på hästen! Wish me luck!

2 Comments:

Blogger Gunnar R Johansson said...

>en gubbsjuk, ond, jobbig typ som alla hatade...

Är nog Stig Larsson du tänker på då.

7:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag håller just på och läser Män som hatar kvinnor. Det tog tid innan jag vågade börja, eftersom jag kände honom, men nu är det som att prata med honom igen. Inte en bok att avfärda.

F ö håller jag fullständigt med om omdömet om den andre Stig. Faktum är att de tu träffades för länge sedan och bestämde att en av dem skulle kalla sig Stieg med e.

11:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser