onsdag, augusti 24, 2005

Författare som bloggar

Det finns ett gäng författare som bloggar mer eller mindre frekvent. Till exempel Linda Skugge, Camilla Läckberg, Annika Bryn, Hillevi Wahl, Eva Ström, Peter Englund, Sigge Eklund.

Jag skulle vilja läsa bloggar av Jonas Gardell, Kajsa Ingermarsson, Mian Lodalen, Marita Lindqvist, Peter Tai Christensen, Katerina Janouch, Jostein Gardner och Alexandra Pascalidou. Vad väntar ni på?

Jan Gradvall har också en del att säga om författare och deras bloggar. Om Strindberg levat idag, hade han bloggat? Shakespeare? Jane Austen? C.S Lewis?

4 Comments:

Blogger Elin said...

Fick jag önska så vill jag gärna läsa en blogg av Martina Haag :)

7:54 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle vilja läsa en blogg av Anne Holt. Tycker hon är suverän.
Och jag håller med om Jonas Gardell och Mian Lodalen.

11:12 em  
Blogger skrivo said...

Marian Keyes! I väntan på nya böcker = blogg. Hennes stil känns som att den skulle passa bra i bloggformat. Eller oh, min hatkärleksförfattare Denise Rudberg. Den bloggen skulle jag följa som en slav, om hon nu lever ett sånt Östermalsmliv som hennes hjältinnor. Jag kan inte få nog av det, är skräckblandat fascinerad.

9:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Intressant tanke! Shakespeare hade nog inte haft tid, men Strindberg hade bloggat tio gånger om dagen, in furioso, a la Linda Skugge och i samma tonläge, men det hade INTE handlat om städning eller flickors ångest. Jane Austen hade bloggat. Och Fredrika Bremer!

11:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser