lördag, december 16, 2006

Jultävling!

Har rensat bokhyllan igen och fått en liten hög med böcker över. Jag orkar inte släpa mig till något antikvariat eller till Myrorna så jag kör utlottning här i bloggen. För att vinna måste ni svara på följande frågor samt motivera vilken bok ni vill vinna (se nedan).

Frågorna är som följer...

1. Om vem handlar Börge Nilssons bok Mediemogulens affärer?

2. Vad samlar Marita Lindqvist på?

3. Vem var Ulla Jones gift med och vad heter hennes biografi?

4. Vad/vilka är förebilder till Helen Turstens bok Guldkalven?


5. Varför ska Sandra Gregorys föräldrar glömma att de har en dotter?

6. Vad är Rebecca Bloomwoods egentliga yrke?

7. Vilken av följande böcker vill du vinna?
Irene Nemirovsky - Storm över Frankrike (Vinnare: Harriet)
Jane & Mike Tomlinson - Målgång
Arne Dahl - Efterskalv (Vinnare: Therese)
Maria Ernestam - Busters öron (pocket) (Vinnare: Ulla)
Linda Olsson - Nu vill jag sjunga dig milda sånger (Vinnare: Helena)

Maila dina svar till mig! Först till kvarn med rätt svar får sin önskebok! Rätt svar publiceras när alla böcker vunna.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul initiativ! Hoppas jag vinner!!! =)

5:11 em  
Blogger Studiomannen said...

Åh vad svårt, Petra!

Själva kommer vi att köpa fler bokhyllor inom kort, trots att vi inser att vi också behöver rensa.

11:33 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, vad roligt! Nu är jag nyfiken på vem som kniper den sista..!

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser