fredag, december 15, 2006

Reviderad önskelista

Si! Si! Jag lyssnar på er och reviderar min önskelista. Så här ser den ut nu och kanske kan det ge några boktips också.

- Lauren Weisberger - Alla var där
Om den är hälften så bra dom Djävulen bär Prada så blir jag nöjd. Risken finns ju att efter en sån debut är det svårt att toppa.

- Jenny Leeb - Grevgatan 22
Svensk chic lit-debut om livet i hippa innerstan versus livet i förorten. Ja. Ja. Den talar till mig.

- Jane Green - Den andra kvinnan
Inte superny av Jane Green. Finns redan på pocket men jag har inte hunnit läsa den ännu och jag brukar gilla hennes böcker ganska mycket. Verkar vara precis som i stil med de andra av henne såsom favoriter Min smala lycka och Mellan raderna. Jane Green skriver i samma goda stil som Marian Keyes och Helen Fielding.

- John O Farrel - Kan innehålla nötter
Alice och David är oroliga för att sin dotter inte kommer in på den fina fina privatskolan. Så oroliga att mamma Alice funderar på att göra intagningsprovet istället för sin dotter. John O Farrel har tidigare skrivit den underbara Här är ditt liv som jag gillade jättemycket. Hoppas den här är lika bra.

- Barbara och Stephanie Keating - Igår, idag, imorgon
Tre tjejer växer upp på internatskola i femtiotalets Kenya. När de gått ut skolan skingras de för vinden. Den ena hamnar i modebranschen, den andra till ett universitet på Irland och den tredje stannar i Kenya. Boken är skriven av två systrar som vuxit upp i Kenya. Det här är deras andra bok.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

både jag och mina barn (11 o 12) har med extremt stor behållning läst Kan innehålla nötter - jubla om den ligger i något paket :)

Jag vill också gärna ha Alla var där

9:12 em  
Blogger Petra said...

Lovar att jubla:)

10:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser