måndag, mars 08, 2010

Internationella kvinnodagen och bloggstafetter!

Vill tipsa om två pågående bloggstafetter på temat feminism så här på internationella kvinnodagen.

Den ena startade 00.00 i natt med inlägg av Sjumilakliv. Stafetten fortsätter sen med ett inlägg i timman av 24 stycken bloggkvinnor för att avslutas 23.59 i natt med ett inlägg av mig själv. Jag kommer skriva om stereotypa kvinnliga deckarhjältinnor och dess motsatser.

Här börjar det Sjumilaklivs inlägg En kvinnodag jag inte önskar behövdes. Där kan du sen klicka dig vidare i stafetten för att avslutningsvis komma tillbaka hit. Observera att vissa inlägg ovan ännu inte är publicerade.

En annan bloggstafett som också pågår är Bloggstafetten 8e mars som är en nystartad blogg endast för ämnet i fråga. Där kan man läsa en rad rödgröna politikers inlägg i kvinnofrågor.

Jag slår ett extra slag för min kompis Anders Wallner som bloggar om sin bäbis som föddes igår och passa på att skicka med ett rungande härligt grattis dessutom. Nu kommer livet bara bli bättre!

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anders Wallner said...

Tack vännen! Sushi snart!

12:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser