måndag, mars 01, 2010

Tidsmaskinen

Linda K gör en rolig grejj och kollar vad som hände 1 mars varje år hon bloggat. Jag gör det samma såklart eftersom jag är en härmapa. Det var ju för att jag härmas så bra som jag började blogga. Har inte exakta datum, men nästan.

1 mars 2009: funderade jag på att läsa Tom Wolfes Trippen och tyckte bokrean var tråkig.

1 mars 2008: recenserade jag Mig äger ingen av Åsa Linderborg och gillade den.

1 mars 2007: undrade jag vad grejjen var med målstidsdryck?

1 mars 2006: skrev jag om Trashionista och andra chic lit-bloggar.

Från 2005 och tillbaka till 2003 är texterna helt spårlöst borta, men jag bloggade mycket om westernridning, träffade mannen i mitt liv och gifte mig.

1 mars 2002: I mars 2002 blev jag singel och dejtade istället för fullt på fullblodsaraben Alazzi som var en stor del av mitt liv från vintern 2002 till hösten 2005.

1 mars 2001: Uppdaterade inte på hela vintern. Slutade någongång i december-00 och kom igång igen i april-01.

1 mars 2000: Ur min dåvarande lila reload: Jag vet inte alls vad som händer. Jag jobbar skift och sover mycket. Hostar mycket och tänker mycket. Har ingen inspiration alls och massor som måste göras. Det ramlade ner ett fyrverkeri som exploderade fortfarande glöder. Måste reda ut det här. Är för nyfiken. Om jag vågar...

1 mars 1999: Ur min dåvarande rosa reload: Så har man slagit sönder en söndag till. På soffan såklart. Det här är jag är kreativ. Där jag samlar kraft.Med tv'n på, laptopen i knät, cigg - snacks och dricka inom armlängs avstånd.

1 mars 1998: Ur min dåvarande reload: Åkte till IKEA med mamma och Nisse och köpte växter och gardiner. Tog det mest jättelugnt och åkte sen hem till Micke där jag fick wiskey och sällkap en stund. Åkte till Svampen och träffade Adam och slank förbi kö och entre på Spy Bar. Lyxigt! Satt där ett par timmar och blev fulla. Var mest bakis på söndagen.

...sen har jag inte längre tillbaka! Reloadandet började 13 april 1997. Trettonårsjubileum i år.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Ika said...

Jag gör en liknande grej med mina pappersdagböcker varje kväll. Läser vad jag skrivit under dagens datum tidigare år, om jag har skrivit något. Jag har skrivit dagbok regelbundet sedan slutet av 2003, och ibland önskar jag att jag börjat tidigare. Sjukt intressant att läsa vad som hänt samma tid på året under tidigare år, och ofta leder det till nya insikter om vem jag varit, vem jag är, och hur vägen dit egentligen har gått.

6:23 em  
Blogger Linda K said...

98! respekt! :D

6:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser