söndag, juli 13, 2008

Mr Tourette och jag

Pelle Sandstrak lider av tourettes syndrom, en rad tvångshandlingar som påverkar hans liv så till den milda grad att han inte kan leva ett normalt liv. Han lever istället ett helt absurdt liv och bor i en bil, kissar i platspåsar och duschar inte på flera år för han klarar inte att gå över badrumströskeln.

Om allt det här och hur han slutligen får hjälp skriver han om i sin bok Mr Tourette och jag. Boken är bra och gripande såklart men lite långsam och tråkig. Jag hade önskat att den handlat mer om hans vuxna period då han var som sjukast och hans tillfrisknande genom terapi och inte så mycket om hans barndom.

Ger den en svag trea. Helt okej.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag orkade inte ens läsa ut den, kändes väldigt "spattig" blev nästan nervös av att läsa den. Jag håller med om att alltför stor del ägnades åt hans barndom,jag kom aldrig så långt som till att han blev vuxen tröttnade innan dess.

1:51 em  
Blogger Petra said...

OK! Den blev faktiskt lite bättre men jag tänkte faktiskt lägga den ifrån mig flera gånger.

11:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser