fredag, juli 11, 2008

Böcker A - Ö: W

Malin har kört igång en ny utmaning. Böcker A - Ö och första bokstaven ut är W.

Utmaningen är att nämna en bok på W och en författare på W som man har någon form av relation till. Gillar, skrattar åt, skäms åt, avskyr, ja, ni fattar.

Här är mitt bidrag i första bokstaven ut: W.

Bok på W: Kawaii av Marita Lindqvist.
Ja, jag fuskar lite. Jag kommer inte på några böcker på W alls, knappt några böcker som ens har bokstaven W i titeln överhuvudtaget förutom Kawaii av Marita Lindqvist. Kawaii betyder ungefär gulligt, sött, könlöst, hjälplöst. Kawaii heter också boken som Marita har skrivit om sitt samlande och om pojkbandskulturen i Japan. Den är ganska rolig och ganska sjuk. Läs den. Japan verkar vara ett riktigt märkligt land.

Författare på W: Gunilla Wolde.
En av de bästa barnboksförfattarna som är mamma till bland annat Totte och Emma. Klassiker som flera generationer har och kommer att älska!

Ja, jag vet att jag är sen men jag ska göra mitt bästa för att komma ikapp.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser