torsdag, juli 10, 2008

Kulturfyran: Bibliotek

Dags för veckans kulturfyra:

1. Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?

Jag får väldigt mycket böcker från mina svärföräldrar som har en bokhandel. Min svärmor är dessutom inköpare för hela bokhandelskedjan så jag får många läsex och ibland även böcker på lösblad. Jag får även en hel del böcker skickade till mig från förlag som vill att jag ska recensera böcker i bloggen. Ibland köper jag en och annan bok själv också.

2. Hur ofta går du på bibliotek?

Nästan aldrig men min intention är att göra det men oftast blir det bara nångång om året.

3. På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?

Nej, väldigt sällan men man borde göra det. Jag ser fram emot när min dotter blir lite större och vi kan gå på sagostunder och teater på vårt när-bibliotek.

4. Och ja: vilken bok läser du just nu?

Just nu läser jag Åse av Denise Rudberg.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser