söndag, juli 13, 2008

Emma, Mias dotter

Den 24 augusti 2005 skrev jag så här:

Maria Eriksson, den anonyma "Mia" från Asyl och Gömda skriver nu en egen bok, Mias hemlighet där hon berättar om en massa detaljer och saker ur den tidigare historien som hittills inte kunnats avslöjats. Eh? Vad då och varför då och varför just nu? Jag undrar hur mycket mer pengar de kan krama ur den där historien. Det känns lite så där faktiskt...

Det känns lite sådär faktiskt att de nu gör en bok utifrån Emma, Mias dotters perspektiv. Börjar det inte gå lite för långt nu? Boken kommer ut i augusti.

Mias hemlighet, den förra boken, var ju dessutom exakt i samma stil som Gömda och Asyl så om man gillar dem så blir man inte besviken. Fast jag undrar i hur många versioner vi kan läsa historien? Kommer Mias man också ut med en bok snart?

Etiketter:

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad har du för åsikt om Mias systrar då?

11:17 em  
Blogger Petra said...

Just jäklar. Den hade jag glömt.

11:27 em  
Blogger Petra said...

PS: Har inte läst den.

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Jag tänkte nämligen som dig innan jag läste den boken, "hur mycket kan man mjölka ur det här?", men jag blev glatt överraskad. Men så handlar den iofs inte om hennes familj heller.

1:03 em  
Blogger Bokbabbel said...

hmm, det verkar nog mjölkas en hel del, men kommer nog troligen att läsa den i alla fall...

11:48 fm  
Blogger Amoroso said...

Patetiskt? Nåja. Tänkte hursomhelst uppdatera min länklista. Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min länklista!

6:30 em  
Blogger Petra said...

amoroso: Självklart!

11:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Har alla böckerna om Mia Eriksson. Och i går så köpte jag dem fjärde "Mia"boken som heter Emma- Mias dotter.Har bläddrat och läst lite överallt i boken och fått tårar i ögonen och tårar har runnit ner för mina kinder, det är så gripande händelser i boken. Emma-Mias dotter är lika gripande som de andra Mia-böckerna. Har alla Mia-böckerna. Det finns inga andra böcker som är så gripande och fängslande som Mia-böckerna. Och det ska även komma en 5:e bok om Mia och hennes familj! Och den boken ska jag så klart köpa! Men det dröjer nog ett tag innan den kommer ut. Hörde det på tv imorse

11:53 em  
Blogger Kattis said...

Varför står Maria Eriksson som författare om det är dottern som skrivit? Jag blev irriterad. Undrar om storyn verkligen är sann?

12:53 em  
Anonymous Anonym said...

Nu i samband med publicering av "Mia - Sanningen om Gömda" så blir boken ännu intressantare.

9:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser