torsdag, februari 14, 2008

Curling-fru?

Är du, eller har du en curling-fru? En högaktuell bok som tar upp ämnet är Gunilla Bergenstens bok Familjens projektledare säger upp sig.

Mmmm, lite tveksamt svarar jag själv på frågan. Jag har grym koll på till exempel tvätt och när toan behöver städas. Däremot har jag noll koll på huslånen eller på hur man lagar torktumlaren. Köket är mannens region medans jag bestämmer när vi ska byta sängkläder eller städa. Socialt är vi ungefär lika drivande och var och en håller reda på sin familjs högtidsdagar.

Tror nog vi klarar oss ganska bra i ett jämställdhetstest, även om jag vill renovera och inreda lite mer än min man.

Läsa boken har jag dock lust med! Kanske får man sig ändå en tankeställare.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Kanalisera said...

Viktiga tankar och läsning. Läs även Bitterfittan av Maria Sveland! (eller se den på Uppsala stadsteater!)

5:17 em  
Blogger Petra said...

Redan läst i somras! Finns recension här i bloggen!

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser