lördag, januari 19, 2008

Att amma av Nanna Bylund

Har klämt Att amma av Nanna Bylund. Det under två maratonammningskvällar. Vi är förmodligen inne i en tillväxtperiod.

Boken är bra och behändig om ammning rätt och slätt. Ger bra tips och råd för alla möjliga uppkomna situationer utöver det vanliga, som att amma en för tidigt född, tvillingar, barn med särskilda handikapp med mera med mera.

Visst står det en massa bra saker i böcker som Barnliv av Katerina Janouch eller Sedan du fött av Maria Borelius men Nanna Bylund går på djupet.

Här finns även ett kapitel om ammning på resa och hur man kan hobbyamma eller delamma om man nu inte vill eller kan amma för fullt.

Rekommenderas för alla som vill veta lite mer om ammning helt enkelt.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Barnboksbloggen said...

Roligt med en kommentar på den här boken. Jag har den nämligen på reservation på mitt bibliotek, så jag väntar på att få låna den. Jag ammar fortfarande min sju månader gamla dotter, fast hon har börjat få lite smakportioner för en vecka sedan. Men jag vill fortsätta amma så länge jag kan och så länge dottern vill. Har aldrig haft några problem med amningen, men vet många som haft det. Skulle därför vilja läsa boken bara för att få lära mig mera. Jag ser ännu mer fram emot att få läsa den nu när jag ser att du tycker att den var bra.

12:31 em  
Blogger Nanna Bylund said...

Roligt att du gillar den!

9:44 em  
Blogger Petra said...

carola: skriv gärna vad du tyckte sen:)

nanna: kul att höra av dig:)

12:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser