måndag, januari 28, 2008

Vad ska jag läsa nu?

I högen med olästa böcker finns bland annat dessa godingar. Vilka rekommenderar ni?



Det är uppifrån från vänster:
- Klas Gustafson - Ett bluesliv (om Cornelis, CD på köpet).
- Tracy Quan - Callgirl på Manhattan
- Eva Kihlström - Karismakoden
- Susanna Alakoski - Svinalängorna
- Ladies - Mara Lee
- Flickorna från Riyadh - Rajaa Alsanea
- Kiffe kiffe imorgon - Faïza Guène
- Mig äger ingen - Åsa Linderborg
- Stella & Sebastian - Jenny Leeb

Etiketter:

10 Comments:

Blogger Bokbabbel said...

Har bara läst "Svinalängorna" och "Mig äger ingen" men dem kan jag nog rekommendera, och de är ju rätt omtalade också =)

6:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har bara läst Svinalängorna och Kiffe kiffe imorgon. Den förra gillade jag skarpt, den senare var okej, men knappast omistlig. Av böckerna du nämner är jag mest nyfiken på Ett bluesliv och Mig äger ingen.

6:57 em  
Blogger Översättarhelena said...

Mig äger ingen är jättebra!

7:08 em  
Blogger Hans Persson said...

Svinalängorna och Handel med döden tycker jag var bra; övriga har jag inte läst. Ett bluesliv och Mig äger ingen tycker jag låter intressanta, liksom möjligen Flickorna från Riyadh.

7:10 em  
Blogger Fröken Nina said...

Jag har inte läst någon, men Flickorna... står på min att-läsa-lista tillsammans med tvåhundrafemtioelva andra böcker

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

Flickorna från Rijadh verkar intressant. Man har få chanser att få höra kvinnorna i Saudi tala med egen röst.

7:58 em  
Blogger Sara said...

Kiffe Kiffe är lättläst och söt, Svinalängorna jobbig men bra. Jag föreslår att du börjar med Kiffe Kiffe ;)

10:15 em  
Blogger Petra said...

tack för alla råd och tips:-)

12:39 em  
Anonymous Anonym said...

Läs Flickorna från Riyadh - den är kanonbra! Jag har inte sett något bloggrecension om den boken någonstans än, längtar efter att höra vad alla andra tycker!

2:10 em  
Anonymous Anonym said...

jag tykcer karisama koden är ortoligt bra höjde mitt själförtroende rekomenderar den tilla lla mänsikor

8:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser