onsdag, februari 06, 2008

Bokfemman - bokserier

Veckans bokfemma tilltalar mig. Serier vi gillar!

Jag fastnar ofta i serier och måste läsa ALLA! Oftast. Det är några som jag givit upp på vägen, som t ex Harry Potter. Där orkade jag bara de fyra första, sen blev det för tjatigt. Eller serien om Damernas detektivbyrå. Där orkade jag de fem första innan jag tyckte historierna bara upprepade sig.

Men här är fem serier jag älskar och har läst om flera gånger.

1. Britta och Silver
Hade faktiskt planer att söka till Kvitt eller dubbelt i ämnet. Har läst böckerna en triljon gånger och älskar Britta, Silver, Lasse, Kicki, Ann och alla karaktärer i böckerna.

2. Robin Hudson
Sparkle Hayters böcker om privatdetektiven Robin Hudson. Tyvärr finns bara tre stycken översatta till svenska. Läs dom, de är superbra.

3. Alla deckarhjältinnor
Irene Huss, Amanda Rönn, Annika Bengtzon, Maria Kallio. Slukar dem så fort de finns i bokhandeln.

4. Lotta-böckerna
Merri Viks klassiska Lotta-böcker går ju inte att undvika att ta upp i en sån här enkät. Har nog läst nästan alla. Det vore roligt att äga alla men de är ju svindyra på Tradera!

5. Millenium
Stieg Larsson är ett geni. Triologin om tidningen Millenium är bloody fantastic!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lotta-böckerna borde gå att hitta billigt på tex Röda Korset och liknande. Jag har nog också läst alla tror jag.
Tack för en trevlig blogg, jag får många bra tips härifrån. :)

12:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser