fredag, februari 08, 2008

En föräldraledig mammas dröm?

SVT visar Törnfåglarna igen varje fredag i februari! En drömserie att tråna till eftersom man nu mer är ganska trött på Jackpot, Momento och alla andra vansinniga spelprogram.

Missade visst första avsnittet men nu bänkar jag mig framför Fader Ralph och Meggie klockan 15.05! Törnfåglarna är ju en av mina verkliga favoritserier. Århundradets kärlekssaga?

Meggie:
- Oh, go away! I can't bare to look at you anymore! And there's one thing you've forgotten about your precious roses, Ralph, they've got nasty hooky thorns!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ack, minnen! Ett par generationer kvinnor satt och suckade gemensamt över Richard Chamberlain... tyvärr för oss som trånade spelade han dock för det andra laget...

Hans grymt begåvade motspelerska har tyvärr synts väldigt lite på film efter den här serien. Vad hette hon nu igen? Rachel någonting. Hon var bara tjugofem och en sensation.

5:47 em  
Anonymous Anonym said...

Rachel Ward, hette hon.

6:12 em  
Blogger Kerstin said...

Jag har faktiskt köpt serien på DVD. Får se när man har möjlighet att plöja den =)

//Kerstin

7:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig sett Törnfåglarna, när den gick på TV pluggade jag på kulturvetarlinjen och skulle aldrig ha tittat på nåt sånt kommersiellt skräp. Haha, då var man allt pretentiös!
Tack för trevligt lunchsällskap idag! /Maria

7:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser