fredag, augusti 31, 2007

Veckans bokfemma!

Malin uppmanar klurigt att presentera sig själv i form av fackböcker. Uppmaningen lyder:

Veckans tema är facklitteratur. Nämn 5 böcker som säger något om dig själv, vem du är och vad du gör på fritiden mer än läser.

Here we go:

Husets ABC, husägarens bibel. Här står allt om med vilken färg man ska måla, varför det är imma på insidan av fönsterrutorna, vad man gör om det blir stopp i avloppet, hur man byter en förstörd bräda eller hur man lagar trappan. Ovärderlig bok som borde finnas i alla husägares hem.



Sally Swifts Ett med hästen (och för all del, även Centrerad ridning) som tar upp hur man på bästa sätt kommunicerar och förenklar för hästen när den ska kånka runt på dig och samtidigt utföra ganska avancerade och gymnastiska rörelser. Toppenbok för kroppsmedvetenheten hos ryttaren.


Att föda av Gudrun Pascal Abascal som ligger på nattduksbordet och väntar på att jag med pigga och vakna ögon ska läsa den!


World Class Reining - en bok om världens roligaste sport - reining och som visar hur de allra bästa ekipagen nått toppen.

My ox is broken! Den nördigaste boken jag läst i hela mitt liv skrev jag i mars - men den går igenom de nio första säsongerna av min favoritdokusåpa Amazing Race! Jag är ganska galen i dokusåpor överlag och helst rese - eller äventyrssåpor som gamla klassikern 69graderNord, Mullvaden, Camp Molloy och Expedition Robinson. Ser mycket fram emot Peking Express där deltagarna ska ta sig från Moskva till Peking på en euro om dagen.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Abascal, darling, Abascal. Pigga och vakna ögon vet jag inte om jag har men... den boken har jag... och två till i samma 'serie'.

5:20 em  
Blogger Petra said...

Ändrar på STÖRT såklart! :)
TAck!

5:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser