onsdag, augusti 29, 2007

Prenumerera på blogginläggstips från mig!

Jag har precis bytt från Bloglines RSS-läsare till Google Reader. I den finns en funktion som heter "share item". Genom att klicka på den när jag läser ett riktigt bra blogginlägg hos någon av de 125 bloggar jag följer, kan jag dela med mig till andra som jag också tycker ska läsa detta inlägg. Kanske för det är extra intressant, någon nyhet, spännande eller roligt.

Dessa "shared items" samlas på en egen sida som naturligtvis har en egen RSS-feed som man kan prenumerera på, så om du kontinuerligt vill läsa enstaka spännande inlägg från andra bloggar som jag tipsar om ska du peta in den här RSS-feeden i din läsare.

Eftersom jag mest läser bokbloggar lovar jag att det blir många bokbloggstips!

Och vad tusan är en RSS-läsare? Jo, det har Lotten förklarat så bra). I

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevlig blogg du har! Jag har länkat tioll dig i mitt senaste inlägg. Hoppas det är ok!

9:56 em  
Blogger Anna said...

Hej Petra! När jag klickar på "den här RSS-feeden" så blir det bara en sida med en massa kod, det ser inte ut som det brukar se ut när jag lägger till en feed till min google-reader. Skumt! Vet du om det funkar för andra, eller gör jag nåt fel?

12:47 em  
Blogger Petra said...

Konstigt!
Vad händer om du försöker kopiera länken och lägga in i reader?

12:56 em  
Blogger Anna said...

Hmm...jag skrollade ner en bit på sidan med "kod" och hittade en url som såg ut att vara den som avsågs, och sen klistrade jag in den i fältet vid "add subscription" och då funkade det. Såhär såg länken ut: http://www.google.com/reader/public/atom/user/05326027730521263546/state/com.google/broadcast

1:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser