lördag, augusti 25, 2007

Kluven till Amberville

Började på det som kallats en unik svenska debut, Amberville, av Tim Davys och känner mig jäkligt kluven. Jag tror det kanske är jävligt bra men kräver vaken hjärna och intellekt. Boken kommer inte ut förräns i oktober i två versioner. En illustrerad och en inte. Tim Davys är också en pseudonym och redan nu kan man väl börja spekulera i vem som skrivit.

Det handlar om massa abstrakta mysdjur som riskerar att bli upphämtade till ovisshet av Chaufförerna. Ni hör ju! Antingen är författaren på droger eller så är han ett geni. Jag vill inte döma ut den helt än!

Kan inte ta ställning just nu då jag har arbetsdagar på 10-12 timmar och är trött som en gnu på kvällarna så jag bombar hjärnan med Känd till 4% istället som är mer på min intellektuella kvällsnivå just nu.

Men, men jag ska inte lägga bort den än. Ska ge den ett nytt försök i helgen eller nästa när jag är lite piggare!

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser