torsdag, augusti 30, 2007

AdLibris 10 år - firar med att dela ut gratis pocket


Tack AdLibris för gratisboken
och grattis på tio-årsdagen!


AdLibris firar sitt tio-årsjubileum genom att dela ut 100 000 exemplar av Klas Östergrens bok Fantomerna. Boken beställs på www.adlibris.com/gratispocket och det är först till kvarn som gäller.
I början av it-eran jobbade jag som redaktör på Postens marknadsplats Torget och jag minns när vi anslöt AdLibris till oss. Då var de en ytte-plutt-bokhandel som knappt hade råd att annonsera och vi var jättesnälla mot dem och tipsade om deras böcker stort hela tiden.

Jag minns också bland de första gångerna de var på Bokmässan. De hade en jätteliten monter och delade ut hemmakopierade flygblad till alla som ville. Jag stannade till och berättade att jag alltid handlade böcker hos dem och tjejerna som stod i montern (som var samma tjejer som packade böcker, sorterade, svarade i telefon och gjorde allt) blev jätteglada.

Det var som den lilla personliga servicebokhandeln fast på nätet. Personligt tilltal, mysigt, vänligt, varmt. De senaste åren på bokmässan har AdLibris haft gigantiska montrar, inhyrd personal och hur mycket marknadsföring som helst och nu är de redan tio år fyllda.

Och jag, jag har börjat handla mina nätböcker på lilla, personliga Ugglan istället.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

rattis på årsdagen!

Jo.... Hittade bild på dig och Mikael Niemi, men om du träffar honom hälsa från mig! *s*

7:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser