tisdag, augusti 21, 2007

The Hoax

Clifford Irving är författaren som lyckades lura halva förlagsvärlden att han var just den utvalda att skriva den hemliga företagsmannen Howard Hughes självbiografi. Så var dock inte fallet. Han lyckades skriva boken och få den publicerad innan allt avslöjades att det var en bluff.

Igår visades förhandsvisningen av filmen The Hoax som handlar om precis detta. Richard Gere spelar Clifford Irving och det är roligt att för en gång skull få se Richard Gere's skådespelartalanger, tycker mest att han bara får vara snygg och fånig annars, och han är jävligt bra!

Lasse Hallström har regisserat.

Filmen får en stark fyra av mig. Se trailern här!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

är det den som Hallström regisserat?

6:25 em  
Blogger Petra said...

Ja precis! Det borde jag ju skrivit!

7:15 em  
Blogger AnnCharlott said...

Jag såg ocksåThe hoax igår. Kanske var vi på samma förhandsvisning :)
Jag håller med om att Gere var bra men tyckte inte så mycket om filmen i övrigt. Däremot är ju själva historien bakom märkvärdig och intressant. Tänk vad långt förlaget var (det kanske de fortfarande är?) berett att gå för att man tror sig ha en jättegrej på gång.

9:02 em  
Anonymous Anonym said...

Vill se!

11:38 em  
Blogger Petra said...

Jag var på Park på Sturegatan!:)

3:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser