lördag, mars 24, 2007

My ox is broken! This is bullshit!

Okej. Den här boken kvalar nog in som den mest nördiga bok jag läst i hela mitt liv. Jag undrar om det ens är värt en recension. Hur fick han den utgiven? Hur många ex har den sålt? Varför läste jag hela?

Boken är en komplett genomgång av den amerikanska dokusåpan Amazing Race nio första säsonger. Riktigt nördigt med andra ord.

Completely unauthorized står det på framsidan. Det hindrar ju inte att som Amazing Race-nörd tycka att vissa av intervjuerna i boken är rätt roliga - men han behöver verkligen inte upprepa varenda race igen. Lite fler bakgrundshistorier och intervjuer hade varit intressantare. Det mesta är rätt tacky och crappigt och fullt med författarens helt irrelevanta kommentarer. Nä! Se serien istället.

I videon nedan kan ni se scenen som gav boken namnet. Laget Colin och Christie ska försöka plöja en åker med oxe för att hitta nästa ledtråd. Se och garva...



Jag köpte även boken Gay reality som handlar om Team Guido från säsong ett som var det första gay-paret i en amerikansk dokusåpa. Läs den recensionen här.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser