onsdag, juni 07, 2006

Ungdomshjältar

Vilken var din ungdomshjälte i bokform? Kitty? Tvillingdetektiverna? Bröderna Hardy? Mary & Lou?

Själv läste jag mest Lotta-böckerna av Merri Vik och Fröken Sprakfåle-serien av Lisa Eurén-Berner. De två serierna är rätt lika tycker jag. Ett tag trodde jag till och med att det var samma författare. Merri Vik är ju en pseudonym för Ester Ringnér-Lundgren.

Lisa Eurén-Berner. Ester Ringnér-Lundgren, det finns likheter. Kanske är Lisa Eurén-Berner också en pseudonym tänkte jag.

Här kan du läsa mer om Wahlströms ungdomshjältar med gröna eller röda ryggar. En riktig nostalgitripp är det att besöka den där sidan.

2 Comments:

Blogger Polly said...

Lottaböckerna är ju klassiker! Har du sett Lottabloggen? http://bloggenomlotta.blogspot.com/

7:35 fm  
Blogger Petra said...

´Jodå! Jag länkar till Lottabloggen här vid sidan om:)

8:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser