tisdag, juni 06, 2006

I'll give up!

Nu har jag försökt läsa både Bokcirkeln av Elisabeth Noble och 28 timmar på ett dygn av Allison Pearson men ingen av dem är tillräckligt intressant för att orka hålla mig vaken på kvällarna. Jag läser en halv sida och sen somnar jag av tristess.

Bokcirkeln är dessutom helrörig och totalt virrig och jag kan inte hålla isär mängderna med karaktärer som presenteras i början. Bokmoster var inte heller överväldigad i sin recension.

28 timmar...kan jag tänka mig att läsa nångång framöver men inte just nu. Jag blir bara irriterad på den irrationella och helt osympatiska huvudpersonen.

Jag väntar på mitt bokpaket som anländer imorgon istället. Fick ett ryck och beställde ett gäng som jag gått och suktat efter...

Hoppas värmen håller i sig. Idag satt jag 45 minuter på altanen i solen och började på Dawn Browns senaste. Känns som vanligt som en actionfilm eller tv-serie. Det var riktigt varmt i solen så länge de inte blåste, men när solen gick i moln blev det däremot svinkallt. Var är sommaren egentligen?
Vilken bok ska jag läsa härnäst?
Marian Keyes, Tankar från sängkanten
Kajsa Ingemarssons Kajsas värld
Rachel Dewoskins Babes in Beijing
Linda Skugges Ett tal till min syster
Mariette Glodecks Röda vita rosen
Free polls from Pollhost.com

1 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Min sambo läste ut Röda vita rosen igår och hade idel lovord för den. Läs den :)

9:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser