söndag, juni 11, 2006

En bokenkät...

En liten bokenkät så här på soliga söndagen.

Vilka tre böcker köpte du senast (till dig själv)?

Och det var ju fem som ramlade ner i mitt senaste bokpaket.
Marian Keyes Tankar från sängkanten
Kajsa Ingemarssons Kajsas värld
Rachel Dewoskins Babes in Beijing
Linda Skugges Ett tal till min syster
Mariette Glodecks Röda vita rosen

Vilka tre böcker läste du senast ut?

Dumpa honom av Greg Behrendt och Liz Tuccillo
Mitt vågräta liv av Chelsea Handlar
Olycksfågeln av Camilla Läckberg

Vilka tre böcker slängde du senast utan att läsa ut?

Här slängs inte. Men jag de tre senaste jag har "bookcrossat" utan att ha läst är följande: Nymåne av Diana Abu-Jaber, Damen med enhörningen av Tracy Chevalier och Den stängda boken av Jette A. Kaarsbøl.

Vilka tre böcker läser du just nu?

Läser bara en just nu. Halvvägs igenom Dan Browns Gåtornas palats. Fast det går segt.

Vilka tre böcker ligger på sängbordet och väntar på att bli lästa?

Bara två just nu. Stieg Larssons Flickan som lekte med elden och Curtis Sittenfelds I en klass för sig. Fast jag kommer ge mig på Linda Skugge så fort Dan Brown är klar.

Vilka tre böcker längtar du efter att köpa?

Nobels testamente av Liza Marklund
Kungamordet av Hanne Vibeke Holst och
Den nakna sanningen av Linda Rosing & Daniel Nyhlén.

Och frågorna går vidare till: LindaK, Bokmoster, Hedgehog, Helena, Språkmakargatan och Textmissbrukaren och alla som vill såklart!

4 Comments:

Blogger Bokmoster said...

Alltid kul med en enkät. Jag har svarat!

8:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag med, såklart!

12:47 em  
Blogger Petra said...

Åh vad kul! Ska genast kika!

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

Oh, vad roligt! Jag ska genast svara!!
hälsningar Liza

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser