tisdag, maj 23, 2006

Sommarkänsla

Regnet vräker ner utanför fönstret men det känns ändå lite somrigt. Klockan är kvart i nio och det är helt ljust utanför fönstret. Konstigt väder.

Var ute i stallet idag och blev alldeles betagen över hur vackert det är ute i Bröta där jag hängt i drygt fyra år nu. Böljande fält, stora sommarhagar fulla med blommor, massor av hästar på kuperade fält. Självklart började det ösregna när jag och hästen gav oss ut på tur och självklart klarnade det upp när jag var på väg tillbaka. Den svenska sommaren är här.

Hoppas på en lång och skön och varm sommar. Kommer jobba större delen men längtar ändå efter att få hänga lite i en skön solstol och kunna plöja några pocketdeckare. Finns det något somrigare än en solstol och en pockdeckare?

Bokmoster tipsar om ett gäng billiga pocketdeckare. Bäst att ladda upp ett lager nu inför sommaren. Själv tipsar jag om att hålla ute efter Åsa Nilsonne, Leena Letholainen, Åsa Larsson, Camilla Läckberg och Helene Tursten i pockethyllorna i sommar. Allt de har skrivit är mycket läsvärt.

2 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Vad sägs om att toppa sommarbokhögen med en Björn Larsson? Drömmar vid havet, t ex.
Kanonbok, garanterar!

9:54 em  
Blogger jkl said...

Jag håller på att skriva in alla vill ha-böcker i ett word-dokument. Och då jag är klar med plugget för terminen och kan tillbringa tiden efter jobbet med at läsa vad jag vill (läs inte kurslittertur) ska jag shoppa lös. Och många pocketdeckare blir det :D

9:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser