torsdag, maj 11, 2006

Gerillamarknadsföring

De femtio första sidorna av Olycksfågeln har kopierats upp och spridits på arbetsplatser runt om i Sverige tillsammans med ett följebrev som lyder:

"Grattis! Du är en av de få som hittat manuset till Camilla Läckbergs nya kriminalroman Olycksfågeln. Tillhör du en av de 100 första som hör av sig med namn och adress till marknad@forum.se så får du ett signerat exemplar av boken helt gratis!“

Virrpannan hittade ett ex. Jätterolig idé!

Själv läser jag den just nu i mitt förhands-ex och är på sidan 100-nånting. Återigen stör jag mig lite på att karaktärerna vet saker jag inte får veta. De hittar saker i arkiv, i pärmar och papper och kommer till insikter som jag inte har en chans att hänga med i. Jag skrev om detta efter att jag läst Stenhuggaren också. Annars är det en superbra intrig och jag gillar verkligen karaktärerna och dokusåpan Fucking Tanum.

2 Comments:

Blogger Bokmoster said...

Se där, ännu en skicklig affärskvinna. Eller är det ett bra förlag, kanske?

1:45 em  
Blogger Petra said...

Reklambyrån Ester enligt Camilla själv:-)

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser