söndag, maj 07, 2006

Drömträdgård

På Akademibokhandeln idag hittade jag en helt underbar bok som heter Trädgårdsdesign för alla: från idé till verklighet och är skriven av Kerstin Engstrand. Helt galet härliga idéer med hängande soffor, gardiner utomhus, beduintält och annat spännande att influeras av. Hittade mitt drömtak till altanen bestående av färgade glasrutor. Vill inte ha nåt korrugerad plasttak så nu ska här planeras. Man kan se lite av taket på bokens framsida här bredvid. Min drömaltan ser ut ungefär lite som de tak vi åt frukost på, på vår bröllopsresa till Marrocko och Marrakesh. Så här:



Men först pågår projekt "hitta-trädgården-under-allt-bröte". Vi har fyllt minst sju-åtta sopsäckar med skräp, gamla löv, gamla leksaker, presentsnöre + papper, en pincett, en död fågel, 100 ruttna äpplen, en pucko-flaska med mera. De förra ägarna var inte så noga med det där med höststädning. Vi börjar skönja trädgårdslandet och några buskar har fått sig en rejäl omgång. Som tur var är svärmor här och agerar arbetsledare! Halva framsidan och halva kortsidan är i alla fall klar nu och det bränner lite på armar och ben efter solen och alla muskler i hela kroppen värker.

Men eftersom min kära man ikväll har handlat en trädgårdsstädare kommer resten av trädgården gå som en dans. Han hittade den på Coop när han var och handlade grillmat. Där hade dom ingen aning om varför de sålde en trädgårdssug/blås och inte heller vad den kostade så de drog till och han fick den för 250 spänn. Ett kap! Vilken man jag har! Hurra!

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser