torsdag, mars 09, 2006

Poeter och bokmärken

Jag kan avslöja att jag hade ett rätt i nedanstående tåg-test hos DN och jag gissade på alla. Poeter är inte min starka sida. Den jag hade rätt på var Edith Södergran men det var som sagt bara tur. Jag kan Nils Ferlins En valsmelodi, men det är knappast tack vare Nils själv utan snarare Monica Zetterlund som är skyldig. Det gör ont när knoppar brister hade jag också satt vid ett test och Ångest, ångest är min arvedel men ungefär där slutar mina poesikunskaper!

I övrigt har jag ägnat eftermiddagen åt att köpa födelsedagspresenter åt halva släkten som envisas med att fylla år samtidigt. Den vita månaden har därmed gått åt helvete men jag börjar om igen imorgon! Åtta köpfria dagar var väl bra ändå? Jag kunde inte låta bli att handla lite till mig själv också!

Bland annat har jag letat efter ett snyggt, brett bokmärke i skinn som man kan gravera i. Har ni sett några? De verkar vara på utdöende. Jag är så glad för det jag har och det är ett sådant fint minne. Jag skulle velat ge bort ett liknande i födelsedagspresent. Mitt är i rött i skinn som det står mitt namn på i guldbokstäver och med guldbård. Den köpte jag tillsammans med pappa på Hamleys i London när jag var tolv år. Det är alltså över tjugo år gammalt. Bokstäverna är nästan helt bortnötta men jag älskar det!
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser