onsdag, mars 15, 2006

Glossiga magasin

Nånstans på nätet i förra veckan hittade jag en annons för Hennes där man kunde skänka ett nummer till en vän. Fräck som jag var så skänkte jag ett till mig själv och när den damp ner i brevlådan igår så insåg jag hur mycket jag egentligen saknat ett glossigt, tjockt magasin att bläddra i då och då med lagom doser reportage, mode, plock och artiklar.

Förr köpte jag alltid Amelia tills jag tröttnade på att det alltid stod samma saker om och om igen och gick över på hästtidningar. Hästfocus (gamla Hästfynd), Hästmagazinet och Stallmagasinet var ett måste under de år jag hade egen häst tills jag efter ett tag återigen upptäckte att det står samma sak om och om igen i alla nummer.

Nu köper jag nästan aldrig tidningar eller magasin. Jag gillar inte de stora tunga Plaza och Elle. Man måste kunna vika tidningen och man måste kunna ligga ner och läsa. Det är väldigt viktigt. Det går inte med de tunga magasinen som för övrigt mest innehåller reklam. Jag känner mig inte längre i målgruppen för Amelia men kanske Hennes kan vara något. Jag vann en prenumeration och fick välja mellan den ena tidskriften värre än den andra och jag valde Allers som nu kommer en gång i veckan och där är jag defenitivt inte i målgrupp.

Jag vill ha lättsamhet, avkoppling, shoppingstips och underhållning!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillar Hennes, det är den enda tidningen jag prenumererar på. :)

9:21 fm  
Blogger Petra said...

Damernas är glossig och lyxig men känns väldigt tung! Jag fick ett ex med hem idag från skolan! Ska testläsa den liggandes och ge mitt omdöme:-)

5:24 em  
Blogger hanna said...

Min vinstprenumeration blev ju hänt extra. Kastar den direkt i pappersinsamlingen numera. Shit vilken dålig tidning :)

Nu blir det "Vi föräldrar" istället!

2:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser