tisdag, mars 14, 2006

Främmande fågel

Anna Jansson har verkligen lyckats tajma utgivningen av hennes nya deckare Främmande fågel perfekt. 21 mars kommer boken ut i affärerna och aktualiteten är skrämmande. Fågelinfluensan har precis drabbat Gotland. En kokerska på ett fotbollsläger för ungdomar insjuknar och barnen och ledarna på lägret tvingas hållas i karantän. När föräldrararna får veta att det inte finns medicin så lamslås hela Gotland i panik.

Man kan nästan tro att jag drabbats av fågelinfluensan. Jag har legat utslagen ett par dagar i feber och magsjuka. Inget roligt alls. Jag har inte ens orkat läsa utan bara kollat på dåliga program på tv'n och petat i mig några riskorn men nu börjar jag känna mig bättre igen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej där Namne - jag heter också Petra men min blogg har ett annat namn som du ser....jag tänkte kommentera det där om hur "konsten" tycks förutsäga framtiden - du nämner det där med Anna janssons deckare och fågelinfluensan - minns du att det gick en film för bara ett eller två år sen - eller om det var en TV-serie - som handlade om ett antal forskare som tog prover på flyttfåglar som spred en influensa som alla dog av....jag tror rentav det var delvis en svensk film? jag försöker minnas vad den hette - minns du?

Petra

12:36 em  
Blogger Petra said...

Hej Petra!
Nä, jag minns ingen sån film! Däremot fanns det en annan, en amerikansk som var en dramatiserad dokumentär om en katastrof som jag bara såg slutet av. Tror det var ett virus inblandat där också! önskar jag hade sett den!

2:03 em  
Anonymous Anonym said...

Genialt ämne för en gotlandsdeckare, tycker jag - och omslaget är fantastiskt!

5:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser