tisdag, januari 03, 2006

Hästböcker sökes

Då och då gör jag en insats genom att söka på Tradera, Blocket, Ebay och i antikvariaten för att samla ihop mina gamla favorit ungdomsböcker i hästgenrén. Har fått ihop en hel del. Bland annat hela den gamla serien om Soffi av Kerstin Backman och hela serien (13 böcker) om Britta och Silver av Lisbeth Pankhe.

Just nu letar jag efter följande:

- Elisabeth Hjortvid - Tara och Kastanj
- Elisabeth Hjortvid - Tara - Barbros första häst
- Nan Inger - Drömmen om en ponny (budar nu på Tradera)
- Nan Inger - Buttan och Mankan
- Nan Inger - Önskas köpas litet sto
- Eva Wikander - Susanna Stalledräng
- Eva Wikander - Susanna och Rasmus
- Marie-Louise Wallin - Mimmis stall
- Tulla Hagström - Petra-böckerna (har fyra på g på Tradera)

Har du sett dom eller vill sälja? Hör av dig till mig!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Favoritserie alla kategorier var Britta och Silver. Som god tvåa låg Nan Ingers böcker om Dunet. Men de kanske du redan har.
Jag har slängt alla gamla hästböcker, vilket jag bittert ångrar nu. Hade varit kul att läsa dem om igen :)

11:17 fm  
Blogger Petra said...

Japp! De tre om Dunet och Piglet har jag redan! De var de första jag införskaffade:)

11:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser