lördag, december 31, 2005

Årets...

Värsta: Vintern. Snöstorm, strömavbrott i stallet, Torven i stallet fryser. Skulle behövt järnspett när man mockade i skenet av en ficklampa.

Bästa: Sommaren. Supersköna dagar i Kroatien. Picknickar i Rålis. Långa uteritter i skogen. Det fanns också en och annan superskön solig dag i vintras också

Tråkigaste: Farfar dog i början av året, 95 år gammal.

Avsked
: Hejdå Alazzi, min älskade häst som såldes till Piteå där han förmodligen har det helt underbart.

Roligaste: Efterdyningarna av bröllopet den 31/12 - 2004. Vi åkte på husjakt. Vi bilade till Kroatien. Vi käkade 7-rätters på Mooncake. Vi var på flera roliga bröllop och 30-årsfester. Vi flyttade. Jag kom in på Poppius

Köp: Ett helt jäkla hus!

Bästa bok: Brick Lane av Monica Ali, fortfarande inget som har slagit den.

Sämsta bok: Ego girl - Carolina Gynning

Artist: Amadou Et Mariam

Maträtt: Upptäckte couscous denna sommar! Tidigare har det bara varit något torrt, lite tråkigt tillbehörmen i sommar har vi fullkomligt frossat i couscous med lök, ruccola, fetaost och så massor av grillat såklart.

Vardagsmys
: TV-hyllan till sovrummet. Ett lyft som heter duga. Nu kan vi båda se tv'n från sängen utan att vrida nacken ur led.

Flopp: Jag raderar hela den nya sajten som tagit tre månader att jobba fram dagen innan lansering. Den natten kvalar in som årets övertid också.

Dokusåpa: Floorfiller! Heja Ivan!

Nyhet
: Hanna outar att hon är på smällen! Jag muttrar något om att galet många är gravida just nu och då svarar hon: jag med typ!




Nästa år: ska jag inreda biblioteket, påta i trädgården, resa till Argentina, London och Kroatien, läsa mer böcker, plugga journalistik...

Har haft ett underbart år, kanske ett av de bästa i mitt liv och ser jättemycket fram emot nästa!

1 Comments:

Blogger hanna said...

Gott nytt, vi ses ikväll!

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser